תלמיד לאומנויות הלחימה ניגש אל מורו ושאל ברצינות, "אני מקדיש את עצמי כדי ללמוד את האומנות שלך. כמה זמן ייקח לי להגיע לדרגת מאסטר ?" המורה השיב בפשטות, "עשר שנים ." התלמיד ענה בקוצר רוח, "אך אני רוצה להגיע לדרגת מאסטר מהר יותר. אעבוד קשה, אתאמן בכל יום, עשר או יותר שעות בכל יום, אם אצטרך . כמה זמן זה ייקח אז ?" המורה חשב לרגע וענה, "עשרים שנה ."

("אומנות הזן")


במפגשי עם אנשים המעוניינים ללמוד את הרפואה המשלימה לעומק, ולהפוך את הלימודים למקצוע ודרך חיים, תמיד עולה השאלה "כמה זמן זה יקח לי?".

תמיד כתגובה לתשובתי (כ-4 שנות לימוד) נשאלת השאלה "ואם אני יקח מקצועות במקביל, וילמד שנה שניה עם שלישית ועוד…, כמה זמן זה יקח לי אז?". אני נזכר ומספר את סיפור הזן הנ"ל.

לימודי הרפואה המשלימה, מעבר להיותם מעניינים ברמה הפרקטית, ברמת הטקסט, יש להם תובנה עמוקה הרבה יותר ממה שניתן להבין בעת הלימוד עצמו. בעת הלימוד משננים ומבינים את הטקסט, אך לא מבינים את המהות, את הסאב-טקסט.

הזמן, התרגול, הפנמת הדברים, החשיבה המעגלית, כל אלה מביאים את הסטודנט לתובנה, להבנת האומנות של הריפוי ברפואה המשלימה. אומנות שדורשת אורך רוח, רצון וסובלנות.

אסיים בציטוט מדבריו החכמים של אלברט איינשטיין:

"הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא להיות להם דוגמא"

רק בריאות.

(ג.ו)

Post Author: pixelit

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום