בנו של חכם זקן אחד לא רצה לצאת מן הבית. הוא חשב שהוא מכוער ופחד שכולם יצחקו עליו. אמר החכם הזקן לבנו: "לעולם אל תהיה מושפע ממה שאנשים אומרים! בוא איתי מחר לשוק, ואני אוכיח לך שאני צודק". למחרת השכם בבוקר, קמו האב והבן ויצאו לדרך, החכם הזקן רכב על גב האתון, ובנו צעד לצדו. מיד כשהגיעו אל כיכר השוק , החלו האנשים שם להתלחש. "תראו את האיש הזה", אמרו זה לזה, "אין בליבו רחמים! הוא נח לו על גב האתון ומניח לבנו המסכן ללכת ברגל". אמר החכם לבנו: "שמעת מה שאמרו? זכור זאת היטב, ומחר נחזור שוב אל השוק." למחרת הגיעו החכם ובנו אל כיכר השוק, אבל הפעם ישב הבן על גב האתון והזקן צעד לצדו. "תראו את הילד הזה, חוצפן שכמותו!", אמרו הפעם כל האנשים שבשוק, "הוא יושב לו בשקט ובשלווה על גב הבהמה, בעוד שאביו הזקן והמסכן נאלץ לגרור את רגליו בתוך האבק. כמה עצוב!". "שמעת מה שאמרו? אמר האב לבנו. "זכור זאת היטב, ומחר נחזור שוב אל השוק." ביום השלישי יצאו האב והבן מביתם אל השוק. הפעם הלכו שניהם על רגליהם והובילו בעקבותיהם את האתון. "תראו את המטומטמים האלה," לעגו להם מיד כל מי שהיו בשוק, "הם הולכים ברגל, כאילו שאינם יודעים שחמורים נועדו לרכיבה!" "שמעת אותם, נכון?" אמר החכם לבנו, "זכור כל מילה ומילה ומחר נשוב אל השוק." למחרת, ביום הרביעי, רכבו שניהם- האב ובנו, על גב האתון. בכניסה לכיכר השוק לא יכלו האנשים לעצור את זעמם: "בושה וחרפה! תראו את שניהם! אין בהם טיפת רחמים על הבהמה האומללה שלהם! אנשים רעים!" ביום החמישי הגיעו האב ובנו אל השוק נושאים את האתון על גבם. "טיפשים!" התפוצצו האנשים בשוק מרב מצחוק, "תראו אותם! סוחבים את האתון על גבם במקום לרכב עליה!" ….אז פנה החכם לבנו ואמר לו: "אתה רואה, בני, הנה הוכחה שכל מה שתעשה בחיים, תמיד ימצאו אנשים שידברו נגדך. לכן, לעולם אל תחשוש מפני דעותיהם של אנשים אחרים, אלא עשה את הטוב ואת הישר בעיניך."
( סיפור עממי )
במהלך כיבוש היעדים והפסגות שכל אחד מאיתנו מציב לעצמו בחיים, תמיד יהיו אנשים שינסו להרפות את ידינו. תמיד ימצאו אלה שאף פעם לא עושים בעצמם, ותחת זאת הם מלאים הערות ותלונות לגבי מעשיך אתה. אסור לנו להקשיב לקולות המנסים להרפות את ידינו, שמנסים להסיט אותנו מהטאו (=הדרך) אותה בחרנו לעצמנו. בסופו של יום, כל אחד מאיתנו עומד מול עצמו ומול מעשיו- וזהו המבחן היחיד…. האמיתי.

אסיים בציטוט מדבריה החכמים של אלינור רוזוולט

"אף אחד לא יכול לגרום לך להרגיש נחת מבלי שתשתף עימו פעולה"

רק בריאות.

(ג.ו)

____________________________________________________________________________________________________ ד״ר גיל וינבאום (ND-CA)– הקליניקה לרפואה משלימה:רפואה סינית, נטורופתיה, שיאצו, צמחי מרפא סיניים ומערביים.

Post Author: pixelit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום