מורה זן צעד בשביל היורד אל תוך היער עם אחד מתלמידיו. לפתע הם ראו שועל רודף אחרי ארנבת.

"על פי אגדה עתיקה, הארנבת תצליח לחמוק מהשועל", אמר מורה הזן.

"איני חושב כך", השיב התלמיד, "במציאות, השועל מהיר יותר".

"אבל הארנבת תתחמק ממנו", התעקש המורה.

"למה אתה בטוח כל-כך?", שאל התלמיד.

"כי השועל רץ עבור ארוחת הערב והארנבת רצה על חייה". השיב מורה הזן.

(שיעורים בזן)


לאורך השנים כמרצה,ובהמשך כמרכז מגמה ומנהל בית ספר אני פוגש בסטודנטים עם הרבה פוטנציאל אך אין בהם את כוח הרצון והרעב להצליח ולכן הם גדלים להיות סטודנטים, בני-אדם ומטפלים בינוניים.

מנגד, אני פוגש בסטודנטים שנקודת הפתיחה שלהם נמוכה: אין להם סביבה תומכת, בצעירותם נאלצו להשקיע זמן בפרנסה ולא התפנו ללמוד ולמרות זאת הם אינם מוותרים….

יש בהם רעב עצום לידע וכוח רצון עז להצליח ולשנות את ההווה, בכדי שהעתיד יהיה אחר, טוב יותר.

אלו שמוכנים להתאמץ ולהשקיע, שרוצים להיות מקצועיים ומצוינים, לומדים להפוך את החיסרון (נקודת הפתיחה הנמוכה) לקרש קפיצה.

הם משנים את ההווה ומסלול חייהם ממריא.

.(ג.ו)

אסיים בציטוט מדבריו החכמים של מהטמה גנדי:

"חיה את חייך כאילו אתה עומד למות מחר ולמד כל דבר כאילו תחיה לנצח"

רק בריאות.

Post Author: pixelit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום