לפני שנים רבות קרא בודהה לשתיים עשרה חיות שיתייצבו לפניו, ואמר להן שיקרא את שנות גלגל המזלות הסיני על שמה של כל אחת מהן. החיות היו מרוצות מאוד. אבל אז עלתה שאלת הסדר, והבעיות החלו.

"אני צריך להיות הראשון," אמר העכברוש, "בגלל תבונתי."

"לא. אני צריך להיות הראשון," אמר השור, "בגלל ממדי".

שתי החיות התווכחו ארוכות מה חשוב יותר, תבונה או ממדים. לאחר זמן מה, השתתק העכברוש. "בסדר", אמר לבסוף, "אני מודה, שממדים חשובים יותר". "טוב", אמר השור, מסודר.

"לא כל כך מהר", אמר העכברוש. "הגודל שלי מרשים משלך". "מה?" נחר השור הממורמר. "איך אתה, מכרסם נחות, יכול להרשים מישהו בגודל שלך?". "בוא נתייצב בפני העם", אמר העכברוש, "וניתן לדעת הרוב להכריע". "מגוחך!" קרא השור. "מדוע עלינו לבזבז זמן על השטויות שלך? כל אחד יכול לראות ש … "

"רגע רגע", אמר בודהה. "בואו לא נתווכח על כך. ברור שהעכברוש קטן ממך. אבל מדוע לא לתת לרוב להחליט על כך? מי שירשים יותר בגודלו, יוכרז כמנצח". השור בטוח בניצחונו, הסכים.

"אדון בודהה", אמר העכברוש "היות שהשור הסכים, אני מבקש להבטיח לי טובה אחת, לפני שנציג את עצמנו. אם אני אומנם חיה קטנה, כפי שהשור מתעקש לטעון, הייתי רוצה להפחית את המבוכה הבלתי נמנעת שלי. לכן, אני מבקש שתכפיל את הגודל שלי לזמן מה".

בודהה שאל את השור אם יש לו התנגדות. "מובן שלא", ענה השור. "אחרי הכל, מה יכול להיות ההבדל? עדיין אהיה גדול ממנו פי מאה!".

השור והעכברוש, שעתה היה גדול כפליים מגודלו הרגיל, צעדו החוצה והילכו בין ההמון. לכל מקום שפנו קראו האנשים בתימהון: "הביטו בגודלו של העכברוש!!!", "הביטו בעכברוש העצום הזה!". לא היה מי שהבחין בשור. הכל ידעו מראהו של שור. לא היה בשור זה שום דבר מיוחד.

וכך הרשים העכברוש את האנשים בגודלו, והפך להיות החיה הראשונה בגלגל המזלות הסיני.

(מסיפורי בודהה – "השור והעכברוש")


סיפור זה מדגיש דבר מהותי על החיים:

כל דבר בחיינו יכול להיות חיסרון או יתרון: אף אחד מאיתנו אינו מושלם, לכולנו יתרונות וחסרונות. לכל אחד יש את הפגמים והצרות שלו. השאלה היא מה אתה כאדם בוחר לעשות עם מה שהיקום נתן לך….

לעיתים קצת יצירתיות ומעוף, לנסות ולנער את החשיבה המקובעת, לראות את המציאות מזווית קצת שונה. הם הדברים "הקטנים" שיעשו בעבורכם את ההבדל בין הצלחה לכישלון, בין סיכוי לסיכון. זה תלוי רק בנו….

אסיים בציטוט מדבריוה החכמים של הלן קלר

"האדם הפאטטי בעולם הוא אדם המסוגל לראות, אבל אין לו חזון"

רק בריאות.

(ג.ו)

Post Author: pixelit

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום