כאשר החכם הסופי אומר: "זה, ורק זה הנו בבחינת אמת", הוא למעשה אומר: "ברגע זה עבור איש זה, לצורך המטרה הזאת, עלינו למקד את תשומת ליבנו כאילו זה, ורק זה הנו בבחינת אמת".

בדרך זו עוזר הסופי בהדרכתך, על ידי יצירת וודאות בדומה לזו של המורה המלמד קרוא וכתוב. כשהוא אומר: "זוהי אלף וזוהי בית, זה ורק זה נכון למשך התקופה בה נלמד את הנושא המסוים הזה".

באופן זה לומד האדם דקדוק ולשון. באופן זה לומד האדם את הרוחני.

אנשים רגישים, אבל חסרי מודעות, מתקיפים את הסופים לעיתים קרובות על כך שזו דרך התנהגותם, וזאת בשל חוסר סבלנותם וסירובם הפנימי לשתף פעולה.

אם אינך מניח לבעל מלאכה לבצע את מלאכתו, כיצד תוכל להאשימו באדיקות יתר למלאכה?.

זכור שכאשר כלב נובח לעברך והדבר מרגיז אותך, ייתכן והוא מתריע על סכנה קרבה, בעוד אתה סבור שהוא נובח בגללך. לא הבנת אותו נכונה.

( חכים טהירג’אן מקווקז )


תהליך הלימוד הוא תהליך של צמיחה וגדילה פנימיים. כאשר לומדים לימודי רפואה משלימה, לימודים המשלבים בתוכם אספקטים דידקטים המקנים ידע. אספקטים רוחניים המקנים כלים רוחניים- נפשים, לראיית האדם את עצמו ולראיית האדם את הסובב. ובסופו של תהליך ליכולת להפוך למטפל מסור המאבחן נכונה את מצב מטופליו.

זהו תהליך ארוך ומייגע, הדורש יכולת התמדה ורצון עז. אך יחד עם זאת מתגמל.

בהצלחה לכל המתמידים  

אסיים בציטוט מדבריו החכמים של ריצ׳ארד ג׳פריס

"השעות בהן המוח ספוג ביופי הן השעות היחידות שבהן אנו חיים"

רק בריאות.

(ג.ו)

Post Author: pixelit

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום