ילד קטן בהודו, הלך לבקר את החליט לבקר את הזקן החכם שגר בהרים. הזקן החכם ישב והתבונן במשהו שהחזיק בידו. הילד ניגש והסתכל גם הוא , אלא, שלא בדיוק הבין, מהו הדבר שביד הזקן, פנה הילד אל הזקן ושאל : "מה זה?"

"זה גולם", ענה הזקן החכם, "בתוך הגולם נמצא פרפר. בקרוב הגולם יתבקע והפרפר יצא." הילד שאל אם יוכל לקבל את הגולם. "כן", אמר הזקן החכם, "אבל עליך להבטיח לי ,שכאשר הגולם יתבקע והפרפר יתחיל לצאת ויכה בכנפיו, כדי להשתחרר מהקליפה, אתה לא תעזור לו. חלילה לך לסייע לפרפר על ידי כך שתשבור את קליפת הגולם. עליך להניח לפרפר לעשות זאת בעצמו."

הילד הבטיח, לקח את הגולם והלך אל ביתו. בבית ישב והמשיך להתבונן בגולם. לאחר משך זמן ארוך ראה שמתחילה תנועה, הגולם נע וכאילו רעד, והנה נבקע בקצהו. בפנים היה פרפר עדין ויפה שניסה להיחלץ מתוך קליפת הגולם תוך שהוא מכה בכנפיו כנגד הגולם. התנועות שלו היו חלשות ולא נראה שמכות הכנפיים הללו יוכלו לעשות את המלאכה הזו.

הילד הקטן רצה נואשות לעזור לפרפר הסובל. לבסוף, כשלא יכול היה לשאת עוד את המתח, הפר את הוראות הזקן החכם. הילד הסיט את שני חצאי קליפת הגולם לצדדים ועזר לפרפר להיחלץ.

כאשר יצא הפרפר , החל לעוף באוויר, אך לפתע נפל למטה אל האדמה ונשאר שוכב ללא תנועה. הילד הרים אותו בזהירות וראה שהפרפר מת. שטוף דמעות הלך הילד לביתו של הזקן החכם והראה לו את הפרפר המת שבידו.

"אתה רואה, ילד", אמר הזקן החכם, "מיהרת לשבור את קליפת הגולם, האין זאת?"

"כן", הודה הילד, "זאת עשיתי."

והזקן החכם אמר: "אינך אשם. לא יכולת לדעת מה שעוללת. כאשר הפרפר מתחיל לצאת מהגולם, הדרך היחידה שבה הוא יכול לחזק את כנפיו , היא בכך, שמכה בהם לעבר הקליפה. הוא מכה לעבר הקליפה ומכה שוב ושוב , ואז מצמיח ומחזק את שרירי הכנפיים שלו. כאשר אתה עזרת לו בכך שעשית זאת, במקומו, מנעת ממנו לגדול ולפתח את שרירי הכנפיים. זו הסיבה שהפרפר נפל לאדמה ומת."

הנרי מילר


לאורך השנים כשאני מלווה סטודנטים במסעם מאדם שרוצה לעזור לאחרים למטפל שיודע לטפל באחרים, תמיד עולים הקשיים ונשמעות תלונות שהמבחנים צפופים מידי, המטלות קשות מידי וכו’…

אלו אותם שלבים שהסטודנט חייב לעבור (למרות הקושי) בכדי להעשיר את הידע שלו, לפתח מיומנויות וכך להפוך למטפל מצטיין. שלבים אלו זהים לשלבים שהפרפר חייב לעבור בכדי שיוכל לעוף.

…………והשמיים הם הגבול

אסיים בציטוט מדבריו החכמים של תומאס מרטון

"מה שאנחנו מחפשים הוא בהישג ידינו, הוא שם כל הזמן, ואם נהיה סבלנים, הוא יתגלה בפנינו"

רק בריאות.

(ג.ו)

Post Author: pixelit

You may also like

כוס המים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

מרצה הלכה לאורך האולם במהלך ההרצאה שהעבירה בפני הסטודנטים כשהיא

גנב העוגיות/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (ND-CA)

ילה אחד בשדה תעופה הומה אדם, הלנה הבינה שהגיעה מוקדם

סתת האבנים/ ערך וליקט ד"ר גיל וינבאום (N.D-C.A)

היה היה סתת אבנים, חסר סיפוק מעצמו, ממעמדו בחיים. יום